8 - 9 september - SFRK Dressyr/Hoppning

Vi åkte ner redan på fredag eftermiddag. Vi va i Sundsvall ca 19 och ställde då in Mexx i boxen och packade ur allting. Jösses vad grejer det är! Därefter åkte vi på McDonalds och käkade middag. Köpte med oss nånting gott hem och åkte till hotellet. Mysigt!
 
På lördag morgon väntade hotellfrukost - så sjukt gott och verkligen en bra uppladdning! Pannkakor med nutella! Vi rullade sedan mot Färsta. Vi knoppade Mexx och sen red jag fram. Startade som nummer 2 av 18 stycken. Gick upp i ledning och ledde klassen till dom två sista, slutade alltså på en 3e placering i LC:2, på 64,..%!
 
 
 
 
Dom hade lagt LB:1 sist på dagen så vi åkte på IKEA och käkade lunch. Åkte sedan på Hööks och inhandlade lite nytt.
 
Red fram ca 20 min inför LB:1, jag tyckte det kändes sådär. Han gjorde vad han skulle men inte så mycket mer. Vi landade dock på 66,21% och det resulterade i en 2a placering.
 
 
 
 
 
Under dagens två tävlingar ingick även en kombinations runda för dom som tävlade LC:2 och 80 cm Stil. Efter dagen låg vi då tvåa i den. Det blev middag på Max innan vi åkte till hotellet. Jag somnade vid 19.30.
 
Hotellfrukost idag igen. Vi var i god tid till tävlingsplatsen och kunde kika lite på andra. Sedan var det dags för våran tur. Han kändes fin på framhoppningen, inne på banan blev det dock lite flamsigt.. Vi fick iallafall 53,5 poäng och slutade som placerade 2or av 28 stycken.
 
 
Detta resulterade i att jag hade högst poäng av alla som deltog i kombinations rundan. Det slogs ihop med gårdagens dressyr, och då slutade jag som segrare. Superkul!! Fick massa fina priser!
 
 
 
Sedan efter det väntade en 90 cm A:0+A:0, där vi tyvärr fick ett pet i grunden. Det var synd eftersom han i övrigt kändes superfin. Men jag är ändå nöjd.
 
 
 
Haft en toppen helg!! Tack min fina ponny för att du är så bra! :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Johanna Bergkvist - 2011