Johanna

Då var det dags igen.. Efter mycket tjat från min vän Stina (som även gjort designen, tack!) så ska jag börja blogga igen. ;) Jag hade en blogg tidigare med min kompis Hanna men båda två tappade intresset, som du hitar här. Här kommer jag blogga när jag känner för det och har tid. :)

Jag heter då Johanna Bergqvist och är 16 år. Bor en liten bit utanför staden Östersund. Jag går ettan på gymnasiet, linjen samhälle på Östersunds Gymnasieskola, en liten mysig friskola. Jag har en egen ponny som heter Vallas Mexx som jag tävlar i hoppning och dressyr, som jag har haft sedan juni 2011 men tävlat innan då han var ridskolehäst. Jag tävlar även familjen Bångmans storhäst Starlight i hoppning och dressyr. Tävlar för klubben Åsbygdens Ryttarförening där jag även ibland lånar ridskolehästar och tävlar dom och rider lektion en gång i veckan. Jag har ridit i ca 4 år och redan efter ett år började jag tävla och har ridit tre år i div 2. ponnyhopplaget på Mexx.

Jag och Mexx har i hoppningen gått upp till 1 m och har vinster och placeringar upp till regional 90 cm. Inom dressyren har vi börjat kommit igång ordentligt nu under hösten 2011 (efter en behandling under sommaren då han var halt på alla fyra benen) och har vinster och placeringar upp till LB:1. Mexx är en ponny som älskar att hoppa och jag älskar dressyr. Vi kombinerar det och det funkar superbra. Jag får Mexx att tycka det han tycker är tråkigt inom dressyren bli roligt och han får mig att tycka att hoppning kan vara underbart.

Efter en slump så hamnade Starlight hos oss sommaren 2011. Vilken underbar sommar det var! Vi insåg vilken tur vi haft som fått låna denna pärla. Han ägs av en helt underbar familj som låter mig tävla honom. Vi har under hösten 2011 tävlat lite hoppning upp till 1 m med fina rundor och placeringar. Vi har även startat dressyr där vi har vinster och placeringar upp till LA:3. Vi blev även klubbmästare 2011 i storhästdressyr!

Mina mål för 2012 inom dressyren ligger på att rida bra LA på Mexx och på Staris. Inom hoppningen vill jag gå 1.10 med båda två.


Mexx, Ås, KM 2011


Staris, AbKoR, KM 2011

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Johanna Bergkvist - 2011