17 november - Dressyrtävling ÖFRK

Imorse åkte jag, mamma och Lise till Ås för att packa in Mexx i finkan. Det var nämligen dags för klubbtävling på en av klubbarna i närheten, skulle rida LC:1 och LB:1 eftersom det var dom enda klasserna som fanns på ponny. Hur som helst, vi begav oss vid 08.30, mamma var väldigt orolig eftersom det kändes halt men vi tog oss upp fint upp för backarna på Frösöberget. När vi kom fram visade vi lite papper och så vidare sedan lastade vi ur Mexx. Då hände det som inte fick hända, han klev på mig med brodden och jag kunde varken stå eller gå på foten (vilket jag inte kan nu heller). Mamma och Lise fick göra  ordning Mexx och sen fick jag hoppa upp.
 
LC:1 Red fram i ca 30 min, han kändes väldigt spänd, stel och kantig, kändes inte alls bra. Kunde/kan inte röra tårna så jag hade lite svårt att inverka. När vi kommer in på banan spänner han till igen, men jag tyckte ändå jag löste det bra. Han har mer bjudning när han är spänd, men då blir dom små missarna stora. Så i det hela var programmet helt okej, men vi hade ju toppar och dalar, fast fler dalar.. Resultatet landade på 166 poäng och 61,48% vilket placerade oss i ledningen. Men det var fler hästar som var spända och detta räckte till en seger i klassen :)
 
Vi fikade lite emellan åt och vilade upp oss lite inför nästa klass, kikade på dom andra ryttarna. Skönt med en lagom lång paus mellan ritterna.
 
LB:1 På grund av en del saker som hände så bestämde jag mig för att rida allt jag hade, jag skulle ha ett "go" utan dess like, jag skulle satsa ordentligt. Framridningen kändes bra, precis minuterna innan min ritt var han perfekt. Men han skötte sig bra, han var mycket mer framme än vanligt, det va i ridhus med han gjorde en mycket väl godkänd prestation :) Vi landade på 184 poäng och 63,45% och det gav oss en 2a placering.
 
Inga bilder mer än några på mobilen blev tagna men dom dyker upp så småningom :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Johanna Bergkvist - 2011