20 oktober - Dressyrtävling Ås

Idag var det tävling hemma. Det är så roligt att se alla ryttare, som kämpar på med ridskolehästar som vägrar gå ut i hörnen, blir rädda för läktaren, som segar och saktar av. Been there, done that! Det var där jag också började för fyra år sedan. Men dom är så duktig, stora som små, kämpar för livet för att lyckas hålla igång en galopp. Jag gjorde fyra starter, två på ponny, två på storhäst.
 
LB:1, Mexx. Inför denna klassen var han riktigt känslig för skänkeln och var riktigt fin. Men som Jennifer brukar säga, det var mellanmjölksridning. Jag tyckte att det var en bra ritt, men domaren höll inte riktigt med. Vi landade på 62,..% och blev första utanför placering, men jag tyckte nog det var det bästa jag gjort i det ridhuset på Mexx.
 
LA:1, Mexx. Jag märkte ganska snabbt på domaren att allting satt i bjudningen. Taggade igång han riktigt jäkla ordentligt, gjorde honom upprörd och körde på honom. Jag tyckte jag slafsade runt, sparkade ponnyn, glappade i tygeln, slarvred helt enkelt. Men tydligen var det så dom hellre ville ha det, vi landade på 240 p och 63,16% och jag var supernöjd. Vi satte 7or på alla kofficienter förutom en skänkelvikning där det blev en 6a och satte 7a på båda mellantraverna. Jag började göra iordning Tiana (dom andra som red LA:1 har ridit det fler gånger och har placeringar). Lise kommer och springer och säger att jag vann. Tårarna sprutade, jag vart så jäkla lycklig. Vi vann våran första LA:1, på våran tredje LA:1 start :)
 
LB:2, Tiana. Tog en ganska lång framridning för att få henne mjuk. Hade en bra känsla, programmet flöt ganska bra, fick några taktmissar, men en bra ritt för att vi inte ridit så mycket tillsammans :) Vi fick resultatet lite senare och vi landade på 63,00% vilked ledde till yttligare en vinst, så nöjd med Tiana!
 
LA:3, Tiana. Orken var slut och hon blev ganska låg i formen, men hon gjorde det hon skulle men vi hade stora missar på kofficienterna och det gjorde att resultat inte blev så högt. Vi landade på 54,...% men jag är ändå nöjd med Tiana och det är ju så sällan jag rider storhäst :)
 
Grattis till alla duktiga ridskoleryttare som gjort så fina ritter :)
Bilder kommer ;)
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Johanna Bergkvist - 2011