11-12-04

Vilken underbar helg! Den har bestått utav bara hästar, så som det ska vara!

Igår lördag så sov jag till halv 10. Det kändes otroligt konstig då jag visste att jag skulle tävla. Tanne hade nämligen lagt ponnyklasserna sist så jag startade 14.44 och 15.24. Jag hann springa på stan och byta ett par byxor innan jag tog bussen ut till Ås. Jag och Linnea knoppade Mexx innan vi gick iväg med honom till ridskolan för att lasta och sedan åka. När vi kom dit red jag fram i ca 20 min för att behålla hans energi vilket det inte var någon brist på idag. Det märktes att det var längesen han var ute och åkte så han tyckte det var kul :) I första klassen var han grymt fin, lite spänd(!!) men jag tror det bara var positivt. Domaren verkade tycka om våran ritt och vi landade på strax över 64% och vann klassen, LC:1. I andra klassen var han superfin i traven men efter den ökade skritten tappade han lite energi och orkade inte riktigt i galoppen. Vi landade på knappt 59% vilket gav en andra plats i den klassen tack vare mina koffecienter. Jag är så stolt över Mexx, han utvecklas hela tiden och blir starkare och starkare! :D


Kameran låg hemma utan batteri så det blev bara några bilder. Den
här bilden är från KMet hemma i Ås för snart en månad sen.


Idag söndag var vi och kollade på hoppningen på Tanne. Min klasskompis Nina Isaksson tog hem två segrar med sin ponny - kul! :) På vägen hem så svängde jag och mamma förbi Frösö Hästgård, kikade på träning med Mats Eriksson. Gick även upp i butiken där det som av en händelse var 60% på allt ;) Fick med mig stövel- och hjälmväska, vita ridbyxor från Cavallo, gula lindor från Mias och lite annat smått och gott! Tack mamma :)
Postat av: evelina sundling

Grattis Johanna! Vilka framsteg ni gör! Hoppas på fortsatt bra vinterträning nu då!(:

2011-12-05, 12:17:36 - URL: http://esdressage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Johanna Bergkvist - 2011