10 april - Update

Nu hinner man inte mycket, det är hemskt att packa ner hela sitt liv i lådor, men otroligt skönt att få rensa också! Men jag har dock lite svårt att slänga.. Men men, ska bli så kul! Därför ligger tyvärr bloggen lite åt sidan trots att jag har lov. :(

Igår så red jag först Gusty en sväng på plan, hon vart riktigt fin idag med. Kändes så mycket mer samarbetsvillig idag än dagen innan! Idag började vi där vi slutade, hon blir trevlig att rida efter ett tag, men det är en otroligt svår häst. Jobbade vidare med övergångar, halter, galoppfattningar och tempoväxlingar. Som sagt - ren basic. Det jag faktiskt tycker är bland det roligaste att rida, många hästar lossnar så bra av det! :)







Red sedan Åsas gråa D-ponny Mistral. Han skulle kännas på plan, han var lite spänd från början så jobbade mycket med att bara få han att slappna av och länga på halsen då han vart lite kort tidvis. Efter ett tag slappnade han av riktigt bra och då vart det även lite galopp där han skötte sig JÄTTEBRA, har aldrig kännt han galoppera och ta fattningarna så bra! Fina ponny! :)








Skulle rida Winston en sväng men efter bara några varv så började skon glappa så det vart inte så lång tur utav det. Tog därför in Mexx istället som skulle gå hoppträning för Theresa, vilken stjärna jag har! Vi jobbade lite med omhoppningssvängar och sedan så red vi en bana. Han gick riktigt bra när jag fick liv i galoppen, avslutade på 90 ungefär. Bilden där han hoppar säger en hel del! Sen var jag riktigt trött på slutet.





Haha jag har bara valt bilder i vänster varv.. Jag är vänster hänt och verkar rida mycket bättre i vänster varv! ;)

Postat av: Stina

Fast på bilderna rider du väl ändå i höger varv? haha om du inte spegelvänt dom;-)

Den där Mistral ser riktigt fin ut!:) Ska du inte tävla den nått? :)

2012-04-12, 21:06:21 - URL: http://sodressage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Johanna Bergkvist - 2011