11 april - Ridhuset

Klockan är drygt elva och jag är snart hemma igen och har hunnit med stallet redan! Så skönt att "ha det gjort", dagen blir så upphackad annars! :)

Gusty fick sig en tur i ridhuset idag, där hon skötte sig! Red mycket skänkelvikning och rakriktning, kom även åt henne ordentligt då hon satte sig riktigt bra! När jag travade av henne så hade jag en riktigt avslappnad häst!

Mexx fick vila idag, han ska eventuellt gå träning eller ett ordentligt dressyrpass i ridhuset imorgon! Årets första lokala dressyrtävling närmar sig med stormsteg! Den går hemma i Ås den 21 april och vi hade sån tur att vi fick första lagomgången i div III ponnydressyr, vilket, som det verkar just nu, är det enda lag jag kommer rida i år! :)

Ikväll har jag klassåterträff med min högstadieklass, trevligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Johanna Bergkvist - 2011