6 april - Hopptävling

Idag var våran första hopptävling för året och sedan i juli. Så spännande!

80 cm - I första klassen så kändes han pigg och fin, dock var framridningen en ren katastrof det var stenhårt och gick knappt att trava på. Jag red på vägarna runt ridskolan istället för där var det inte riktigt lika hårt. Efter en halvknackig framridning så travhoppade jag det lilla hindret några gånger och gick sedan in på banan. Man fick hoppa fram en gång på hinder nummer 1, sen körde vi. Han bjöd riktigt fint på hindrerna och hoppade bra, lite flackt men jag var nöjd :) Vi nollade och fick rosett!

90 cm - Framridningen var bättre inför denna klass då solen legat på. Dock har Bräcke haft problem med sitt underlag sedan förra årets påskhopp och inte var det mycket bättre i år. Så tyvärr så valde jag att utgå på egen begäran för att spara på Mexx ben. Jag har med mig att han vart halt på travet på grund av underlaget och detta var så mycket värre, jag tar inga risker längre för vi har så lite tid kvar tillsammans.

Jag är jättenöjd med dagen och Mexx, mindre nöjd med arrangemanget av tävling. Det är alltid trevligt att komma till Bräcke, dom har fin anläggning och alla är trevliga men underlaget var verkligen inte roligt.. :(





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Johanna Bergkvist - 2011