11 augusti - Dressyr ÖFRK

Dags för tävling igen och som jag längtat!! Jag är en riktig tävlingsmänniska och med Mexx är det extra roligt :) Hur som helst, Elin fick agera privatchaufför (tusen tack) och mot Tanne begav vi oss någongång efter 9, skönt med tävling nära! :)
 
Dagens första klass var en LC:2 och framridningen var lagom, Mexx tycker det är kul att vara på Tanne känns det som, det är mycket att titta på! Han var lite spänd men slappnade av rätt fort inne på banan, vi gjorde en jämn ritt men efter ett tag fick jag totalt black out, har aldrig hänt förut, jag har inte en aning vad jag ska göra.. Hur som helst, det slutade med två felridningar och jag skämdes riktigt mycket över mig själv eftersom att Mexx skött sig prickfritt - stjärnan min! Gick ju upp i ledningen eftersom jag red först, haha, men vi stannade faktiskt där hela klassen. Tänk att vi vann trots att piloten klantade till det ordenligt, med 10 poängs marginal :) 174 poäng och 62,14%!
 
Sedan var det dags för LB:1, tog en kort framridning, han kändes bra! I travdelen i programmet var han helt jävla klockren, riktigt fin, helt perfekt! Sedan tappade vi lite i galoppen men det kändes som det var bästa LBn någonsin! Jag är verkligen jättenöjd med mig och framför allt min ponny :) Tydligen tyckte inte domaren detsamma, vi landade på drygt 59, men men, ibland får man leva på känslan.
 
Jag är så otroligt glad att han börjar svara framåt även inne på banan. Det känns som om vi börjar få till det, han är en mycket gladare och något piggare häst men vi jobbar mer som ett team nu. :) Som vanligt är det intressant att se andra ekipage tävla, man lär sig mycket!
Postat av: johanna fält

du var jätte grym ju! grattis till vinsten! samma här, tyckte att min lb kändes som den bästa jag ridit men det tyckte inte dommaren...;)

Svar: haha du är go du johanna! men detsamma till dina vinster :) jaa, ibland får man leva på känslan och skita i vad domaren tycker!!
vallasmexx.blogg.se

2012-08-17, 22:11:09 - URL: http://ponnysweden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Johanna Bergkvist - 2011