23 augusti - Sista veckan på sommarlovet

Ja, som rubriken lyder, jag njuter av min sista vecka på sommarlovet. Dock ska det bli skönt att få lite rutiner nu igen. Hur som helst, Mexx fick ta det lugnt i måndags och gå på bete över dagen eftersom han verkligen presterade max i helgen :) I tisdags red vi lektion för Elin och jisses vilken fart det var på han, han var superduktig och vi fick till några riktigt fina skänkelvikningar. Igår var vi ute och galopperade som en tok på ängarna nerifrån järnvägen och uppöver, Mexx uppskattade verkligen det :)
 
Idag red jag och Elin tillsammans i ridhuset, Mexx skötte sig super och var jättefin. Red mycket serpentinbågar i både trav och galopp med skrittövergångar, förvänd galopp och byten. Nu byter han riktigt okej i ena varvet för skänkeln, i det andra trasslar han ihop benen lite ibland men det kommer det också. Red även mycket öppna och sluta, sluta på diagonalen och försökte få han att fortsätta framåt. Han blir duktigare och duktigare hela tiden :)
 
Imorgon får vi se vad jag och Elin hittar på för någonting!
 
Blandade bilder från sommarlovet.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Johanna Bergkvist - 2011