5 augusti - Senaste tiden

Vad har hänt den senaste tiden sedan Vetlanda då? Veckan efter fick Mexx gå på bete igen, han fick bara lulla runt och ta det lugnt, några promenader och barbackaturer. Han förtjänade det efter den långa resan.
 
Vi körde igång den här veckan igen :) Måndag joggade vi lite på plan för att känna så att allt kändes okej vilket det gjorde, skönt! Tisdag så blev det lite markarbete på plan, tyckte han var lite loj och så, men det verkade inte vara något som var konstigt. Onsdagen blev en oplanerad hoppträning som Mexx tyckte var GALET rolig. Vi hoppade bana på ca 1 meter och enstaka på 1.15 och han skötte sig super :) Torsdag red jag till hemliga ängen med Agnes och Winston och medans hon skrittade så bus red jag och Mexx runt ängen, det har blivit ett fyrkantsspår i kanten av ängen nu eftersom det är alla i Ås favoritäng ;) Fredag red jag ner mot järnvägen och upp för backarna, travade och galopperade i undertempo för att få honom att bygga mer muskler på rumpan! Lördag red jag på hemliga ängen igen, mycket övergångar och fattningar, samt att vi busade lite också! Sedan bar det av mot Frösön för golftävling och jobb! Idag söndag har han fått vilat men vi gick en promenad då han va riktigt pigg. Jag och fina Elin har varit riktiga läktar ryttare ute på Frösö Hästgård idag, haha, vi är ju för bra! Imorgon fortsätter vi att trimma - han är så rolig att rida och i sådan fin form just nu så jag vill aldrig sluta rida!
 
Vad väntar framöver nu då? Det är en hel del tävlingar nu framöver med största fokus på att få Mexx att fortsätta bjuda även inne på dressyrbanan och få mig att slappna av. Vi ska även ut på hopptävling och ha riktigt roligt! :) Det börjar redan nu på lördag!
 
11 augusti - Dressyr, Östersund-Frösö RK, LC:2, LB:1
15 augusti - Dressyr, Lits RK, LC:1, LB:1
18 augusti - Dressyr, Örnsköldsviksortens RK, LC:1, LB:1
19 augusti - Dressyr, Örnsköldsviksortens RK, LC:2, LB:0
1 september - Hoppning, Lappmarksryttarna, 80 cm, 90 cm
2 september - Hoppning, Lappmarksryttarna, 95 cm, 105 cm
8 september - Hoppning, Åsbygdens RF, obestämt
9 september - Dressyr, Lits RK, LC:1, LB:1
15 september - Dressyr, Bräcke RK, LC:1, LB:1
16 september - Dressyr, Njurunda RF, LC:2, LB:1
29 september - Hoppning, Östersund-Frösö RK, obestämt
30 september - Dressyr, Ånge RK, LC:1, LB:1
 
Så ser resten av tävlingssäsongen ut, iallafall är planen detta! :) Eventuellt kanske jag rider någon LA, men jag försöker vinna cupen jag rider. Dock tänker jag bara rida LC så länge jag tycker vi hör hemma där och jag väljer på vilka tävlingar jag rider LC, jag kommer inte göra det på fler klubbtävlingar som det ser ut nu. Dock går jag inte upp på LA så länge jag inte känner att vi hör hemma där, bara det lossnar inne på banan så är vi snart där, och det lossnade riktigt bra i Vetlanda! :) Men, LA debuten kommer iaf göras på en utebana! Som ni ser ska vi även debutera 105 cm, vilket blir mycket spännande :) Nu vet ni iallafall vart ni hittar mig framöver!
 
Åh vad du är bra!! ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Johanna Bergkvist - 2011