14 juli - Njurunda Ponnydressyr

Idag har jag, mamma, Mexx och Sandra varit i Njurunda och tävlat i ponnydressyr. Jag önskade en sen starttid så vi åkte kring 8.30 mot Njurunda - skönt!

När jag kom fram kikade jag på Luddes ritt innan jag red fram Mexx. Mexx kändes pigg och fin, inte riktigt lös men väl framme för skänkeln så det var kul. Inne på banan red jag en LC:1 och han fortsatte nästan lika bra :) Vi landade på 172 poäng, 63,07%, vilket resulterade i en tredje placering, så himla nöjd med oss och stolt över Mexx!

Nästa klass var en LB:0 där jag tog en kort framridning och försökte få honom fortsätta framåt. Här vart det lite och si och så med formen men han gjorde vad jag bad om och svarade för skänkeln vilket är viktigt eftersom han inte gjort det tidigare! :) Här slutade vi delad 7a men det var många som delade platser så 4e bästa poängen!



Han fick 7or på sina gångarter och jag fick 7or på min sits, i båda programmen! Det är alltid roligt :)
 
 
 
Kanske, om datan vill samarbeta lite med mig, så kommer det nog upp en film på en av ritterna imorgon ;)
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Johanna Bergkvist - 2011