5 juli - Hopptävling Wången

Idag har jag och Mexx varit på hopptävling. Banan var jättefin och det var superunderlag! Som vanligt på Wången :) Vi valde att starta 80 cm Clear Round och 90 cm avd. B eftersom vi bara hoppat en gång efter behandling och för att inte något skulle gå snett!

I 80 cm så kändes han lite sådär på framridningen men inne på banan taggade vi till och nollade den rundan! Kändes verkligen super, så härligt att susa fram, och jag måste faktiskt säga, jag älskar att hoppa (med Mexx ;)). På ärevarvet sen så blev han sådär härligt galen och taggar verkligen till :)






I 90 cm var jag lite rädd att han skulle bli trött eftersom han inte är i full kondition men han klarade det super och bjöd hela banan :) Riktigt på när vi gick in på banan och då ville han bara gallopera. Nollade även denna klass. Lika galen på nästa ärevarv!





Han kändes i superform och han är så roligt att rida då, jag tror mamma var väldigt stolt över sin ponny då!







Postat av: ellen

Grattis Johanna! Kul att se att du och mexx har kommit igång igen! :)

2012-07-08, 22:53:11 - URL: http://ryttarenellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Johanna Bergkvist - 2011