Vetlanda, NF - SM, 20 juli - dag 1

Idag har första dagen på New Forest SM avklarats och jag vill inte åka hem. Känns som om det är slut snart när det väl har börjat dragit igång. Vi startade första dagen med att rida LC:1 och LC:2.

Startade LC:1 ganska tidigt 08:07 och tog en ganska kort framridning, känna lite på han och så. Han kändes fin och banan var superfin. Jag mes red lite och hade alldeles för dåligt tempo trots att han var pigg och glad, ryttarmiss på tempot. Men han vi gjorde en bra ritt, en av våra bästa någonsin utomhus. Vi landade på 176 poäng och 65.19%. Vi landade första utanför placering med endast en ynka poäng ifrån. Nya tag i nästa klass :)

I LC:2 så var han ganska irriterad på framridning och försökte skicka av mig några gånger och reste lite men sen tuffade jag till min ridning och skapade riktigt fin energi. Han kändes så galet fin, har aldrig känt han så bra någonsin. Dock när jag kom bort till banan (bytte bana inför denna klass) gick all luft ur mig. Det var hur löst som helst, för er som var i Bräcke när det var hoppning vet vad jag pratar om. Började till och med tveka om jag skulle starta men klarar han inte dressyr i det där underlaget så håller han inte överhuvudtaget. Försökte rida på så gott jag kunde trots att det var tung och blöt och han gjorde sitt bästa. Domaren verkade gilla våran ritt ändå, trots handbromsen i. Landade på 63,9..% och återigen första utanför placerad med en ynka poäng.. Kändes surt då!

Jag är ändå nöjd med dagens ritter. Han har bjudit till på banan och jag är så glad att han klarat en resa som denna och sen prestera. Vi ligger iallfall bra till inför kombinationen :) Avslutade dagen med att efteranmäla oss till en engelsk ridklass, spännande!!

Tyvärr glömde vi överförningssladden till kameran så inga bilder förrän vi kommer hem :( Men men, roligt har vi iaf :D
Postat av: Ellen Lindow

Bra jobbat Johanna, du och Mexx är så duktiga! Längtar tills jag får se bilderna! :)

2012-07-22, 19:20:40 - URL: http://ryttarenellen.blogg.se
Postat av: Frida

Ni är grym! ♥

2012-07-22, 20:07:56 - URL: http://fridaaaa.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Johanna Bergkvist - 2011