Vetlanda, NF - SM, 21 juli, dag 2

 
 
Då var andra dagen avklarad! Det känns som om det snart är över. Vilket känns tråkigt men tror Mexx tycker det är ganska skönt, han är ganska less nu. Han börjar tröttna på att bara stå i boxen så därför får vi hitta på något - vi anmälde oss til en engelsk ridklass.
 
En engelsk ridklass går ut på att visa upp sin häst så mycket som möjligt, det vill säga, inget schabrak och inget extra bling bling! Man red runt och en domare kikade på alla hästar sedan fick man rida själv och visa hästen vid hand. Det gick rätt bra även om det var mycket knot och broms men Mexx skötte sig :) Domaren tyckte att jag var för stor för min ponny så det drog ner lite, men vi landade på 71 poäng och det var väl rätt bra. Placerad 4a!
 
 
 
Sedan var det dags för LB:1 där vi tog en kort framridning eftersom det var varmt, han hade gått innan och sen så gick det inne i ridhus, tråkigt tyckte vi. Men Mexx bjöd på mer än väntat och jag var riktigt nöjd med min ritt. Domaren tyckte väl inte att det var lika bra som oss men men, ibland får man leva med det. Allt ifrån 3or till 8or i protokollet på en ritt som jag tyckte kändes jämn.. Mexx var iaf hur duktig som helst. Vi landade på kring 62% och två utanför placering.
 
 
13:30 var det dags för utställning och det var ju första gången jag ställde ut en häst över huvudtaget så det var lite nervöst. Mexx ställde sig jättebra och gjorde allt han skulle, dock orkade inte jag springa fullt ut men det får vi träna på. Han fick iaf plus för sitt fina huvud och hans hals samt fina ben. 7 7 8 8 7 = 37 poäng och silver! Det fick vi vara nöjda med :)
 
 
På kvällen gav vi oss iväg på ryttarmiddag vilket var jätteroligt, träffade många andra ryttare och åt god mat. När vi kom hem kröp vi ner i sängen direkt eftersom vi skulle upp tidigt.
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Johanna Bergkvist - 2011