3 april - Dressyrtävling hemma

Vilken underbar dag det var igår, vilken ponny jag har!! :)

Red LC:1 först, han skötte sig riktigt bra, över förväntan, dock så räknar jag inte med så mycket i detta ridhus.. Vi landade på 68,89%, bättre procent än vad jag trott. Sedan startade jag Minerva i samma klass, hon gick mycket bättre än förväntat, har inte ridit henne sen i oktober.. Landade på 64%, fina lilla tjejen! Slutade med att jag vann denna klass med Mexx och sedan var jag första utanför placering med Minerva - riktigt roligt!

I LB:1 så kändes han riktigt framme för skänkeln när jag red fram och det höll i sig fram till skritten.. Sedan så tappade han lite, och jag också! Jag var riktigt slut i kroppen (för er som missade det så hade jag först influensa och sedan halsfluss under min praktik och jag åt fortfarande penicillin vid denna tävling) och jag hostade till och tappade allt så tyvärr fick vi ett avbrott i galoppen, men jag var nöjd med honom ändå. Han var riktigt fin, vi landade på 64,48% och det vart till slut en andra placering. Vilken härlig dag! :)





Sofia Bredhe har tagit dessa fina bilder! :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Johanna Bergkvist - 2011