12-03-25

Jag sa för ca två år sen sa jag att jag aldrig skulle kunna sätta på mig en hjälm med läderband. Tyckte inte alls att det var snyggt, nu tävlar jag hoppning i mammas sammetshjälm med läderband.

Plasthjälmar har enligt mig varit det absolut fulaste som finns sedan jag började rida för snart 4 år sen. Jag tycker alltid att det sett så billigt och just plastigt ut. När jag kommer hem en dag säger mamma, jag skulle vilja ha en ny hjälm, en plast. Och faktiskt jag med. Vi brister ut i skratt. Nu för tiden kan jag tycka att vissa plasthjälmar faktiskt kan se snygga ut, t.ex. GPA, och dom verkar ju faktiskt väldigt sköna på sommaren. :)

Vad är det då som får oss att falla för alla dessa trender? Vill vi bara va som alla andra, eller dom på TV, eller som hon man ser upp till på ridskolan? Jag har fallit för trender, dock finns det saker jag aldrig skulle sätta på mig om ens så resten av ridvärlden hade det. Var på en nationell dressyrtävling i helgen, väldigt stor del av dom jag såg hade faktiskt plasthjälm, även i dressyren. Dock kommer jag aldrig släppa min sammetshjälm i dressyren, det är för klassikt tycker jag.

Det jag vill få fram är att våga ha det som du vill ha som ryttare och hur du vill ha din häst. När jag vann min första regionala så var det en som sa, tänk att man kan vinna med Hööks-stövlar. Och så är det, jag trivs otroligt bra i mina Hööks-stövlar när jag hoppar, vilket gör att jag rider bra i dom! Pengar är inte det viktigaste, var som du vill vara, köp/rid/medryttare etc, den häst som du vill. Bara du trivs med det! Många tyckte inte att en ridskolehäst var ett bra köp, men han passade mig.

Lita på din egen magkänsla och va dig själv! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Johanna Bergkvist - 2011