25 mars - Dagen efter

Igår, på min underbara födelsedag utan tårta ;), tränade vi lite hoppning i ridhuset, Mexx var riktigt pigg och glad! Han hoppade superfint och vi avslutade med en bana på 1.05 och han hoppade riktigt bra!

Idag har vi dressyrat lite på ridskolans plan, den är riktigt fin nu. Passade på att testa rida han på hackamore, dock så fick jag inte riktigt igenom som vanligt och han vart lite stark. Vi fick kämpa en hel del innan han lossnade fint i galoppen och vi fick till några fina travökningar också! Han kändes riktigt framme och jag lyckades sitta rätt i ökningen också! :)

För er som missat det så ska jag debutera LA:1 i Sundsvall den 28 april, ligger därför i hårdträning nu! Ska eventuellt träna något för Ingela i veckan så vi får till skänkelvikningarna! Den förvända galoppen jobbade han riktigt bra idag! :) Åhh, jag är så tävlingssugen!

Resterna av bilder som Stina tog kommer, jag lovar er!
Postat av: Anonym

Har några bilder på dig och Mexx från igår.

Dock inte dom bästa, men kan skicka dom imorgon om du vill? :)

2012-03-25, 22:19:27 -
Postat av: Jessica

Oj, glömde och skriva att det var från mig, Jessica.

2012-03-25, 22:21:06 -
Postat av: Ellen ♥

Vart i Sundsvall? :)

2012-03-26, 08:27:58 - URL: http://ryttarenellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Johanna Bergkvist - 2011