1 oktober - Sitter till höger

Igår i LB:1 så var jag jättenöjd med min ritt, har aldrig flytit på så bra någon gång tror jag. När jag fick protokollet kikade jag genom det snabbt. Ögonen fastnade på ryttarens sits och hållning - 5/15. Ögonen tårades en del, aldrig i mitt liv har jag fått en 5a... Börjar sedan läsa igenom, du sitter till höger, sitter till höger på nästan alla moment.. Där nere stod det att jag satt till höger genom hela programmet.

Aldrig tidigare har jag hört detta, ingen domare har någonsin nämnt det. Den här säsongen har jag haft 7or och 8or på min sits. Mamma sa bara att jag skulle skratta åt det, men jag har inte kunnat släppa det..

Idag kom jag på det. Jag har skolios, en krok på ryggraden, detta är ett medfött problem. Mamma och mormor har det samma. Mitt högra stigläder är två hål längre, eller ja, jag har fått länga det två hål och när man har på samma hål så är ändå höger längre (trots att jag hoppar upp i vänster) eftersom det benet är mycket längre så trampar jag ner mycket hårdare i det.

Att jag har skolios har alltså dragit ner rejält på hela protokollet då jag fått 5or på massvis av moment med kommentaren "bra övergång men du sitter till höger", "jämna serpentiner, bra form men du sitter till höger".

Bara som exempel. Nu ska jag vara glad att detta är den enda domare sim sett detta fel. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Johanna Bergkvist - 2011