15 september - Bräcke RK Dressyr

Idag var det tävling i Bräcke. Jag visste redan innan att det var inne i ridhus men bestämde mig för att rida LC:1 och LA:1, LA:1 för andra gången.
 
På framridningen inför första klassen var han ganska tjurig. Antingen full gas framåt eller stå still och försöka få av mig. När vi gick in i ridhuset var det som att dra åt handbromsen. Han tycker verkligen inte om underlaget. Vi tog oss igenom programmet med ganska stora missar men men.. Landade på 64,8% vilket slutade i en 3e placering.
 
 
 
Inför LA:1 tog jag en ganska kort framridning, han kändes helt okej. För er som undrar över mina framridningar så kan jag bara säga att jag känner min ponny bäst och vet vad som behövs och inte behövs. Inne i ridhuset kändes han lite piggare. Travprogrammet kändes bättre den här gången, det flöt på bättre. Galopprogrammet va lite sämre då vi hade lite avbrott och så där men jag är nöjd. Stora missar som vi tappar mycket poäng på så det är skönt att veta att det finns att hämta. Landade på 57,6% och det var bättre än förra gången och det är jag riktigt nöjd med!
 
Bra tävlingsdag tycker jag!
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Johanna Bergkvist - 2011