23 september - Framtiden

Har fått väldigt många frågor den senaste tiden om min och Mexx framtid. När ska du sälja han? Hur länge ska du ha kvar han? Hur länge ska du tävla han? När ska du köpa storhäst? Vill du ha kvar Mexx? Klarar Mexx av att tävla?

För det första. Jag kan inte svara på någon av det här frågorna och lova att svaret stämmer. Självklart klarar Mexx av att tävla och träna mycket, med rätt grund och uppbyggnad.

Hur länge jag ska tävla och äga honom är ingenting jag vet. Allt kan hända. Men.. Mexx är min första ponny, min allra bästa vän. En bästa vän är ingenting man säljer bara sådär. Och på frågan om jag vill ha kvar Mexx så finns det bara ett svar, jag vill ha kvar honom tills den dagen han tar sitt sista andetag. Men, det går inte. Eller går och går, jag kan inte vara så egoistisk. Mexx är en ponny som vill vara aktiv, som vill visa upp sig på tävling. Skulle jag köpa storhäst så skulle han, tyvärr, komma i andra hand. Mexx ska vara hos någon som kan utveckla honom, visst kan jag också det, men, en ryttare som kan visa honom på tävlingsbanan. Utbilda han och plocka upp honom i klasserna med tanke på att det finns kapacitet för honom. Men först ska jag försöka få upp han i klasserna.

När jag köper en storhäst återstår att se. Först måste vi hitta den perfekta, jag vill ha en Starlight. Min önskan är dock att få en nu i vinter eller vår för att kunna växla ponny och storhäst.

Nästa säsong är mitt sista ponnyår och det ska jag rida. Sen när rätt person som ska ta över det finaste jag har dyker upp det vet jag inte. När den dagen kommer så får vi ta det då. En sak är säker, Mexx kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta och det är med en tår i ögat som jag skriver det här, tankarna av att det en dag inte kommer vara vi, det berör.

Postat av: Frida

En Starlight. <3

2012-09-24, 12:45:37 - URL: http://fridaaaa.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Johanna Bergkvist - 2011