30 september - Ponnydressyr Ånge

Idag har jag och lill Mesken varit i Ånge och tävlat dressyr. Inför första klassen la vi upp en ny slags framridning, han kändes fin men ganska seg.. Han hade väl inte riktigt vaknat. Programmet flöt ändå på rätt bra, hade ingen bra känsla dock men han gjorde vad han skulle.
 
 
 
Dock visade det sig att resultatet var bättre, vi landade på 68,14% och jag blev nöjd med det! Det känns som jag är för självkritisk ibland.. Detta räckte då hela vägen till vinst i dagens första klass :)
 
 
 
Efter prisutdelningen så blev det prisutdelning för Sogeti Cup, en ponnydressyr cup som går i LC under hela säsongen, som jag och Mexx faktiskt vann! Kändes jättekul, det var faktiskt säsongens mål i dressyr tillsammans med att debutera LA:1 på över 55%, vilket jag båda uppnått. Så nöjd!
 
 
 
 
Sedan taggade vi om för LB:1, han kändes såå fin! Det va som för bra för att vara sant, efteråt kom flera fram och sa att han såg riktigt fin ut och det är alltid kul att höra, men.. Som jag sa till min mamma, det kändes som en 65% ritt, men enligt domaren kommer den vara kring 56. När resultatet kommer får jag 57, som räknat. Precis som förra gången jag red för denna domare. Men precis som förra gången lever på känslan, och sättet han svarade på det jag bad om inne på banan. Bästa ponnyn!
 
 
Bilen rullade lätt hemåt från säsongens sista lokala/regionala dressyrtävling för mig!
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Johanna Bergkvist - 2011